• darkblurbg

WORKSHOP: ZAKELIJKE ETIQUETTE EN MODERNE OMGANGSVORMEN M/V: 

Moderne omgangsvormen en zakelijke etiquette zijn weer helemaal 'hot' op het moment.
Na een periode van 'vrijheid, blijheid' zijn ze weer helemaal in zwang. 
Mensen merken dat het houvast geeft wanneer je weet hoe je je in allerlei situaties behoort te gedragen. Goede omgangsvormen zijn als het ware een 'sociaal smeermiddel'...
Ook in het zakenleven zijn goede omgangsvormen uiteraard van groot belang. Goede manieren en hoffelijkheid zijn een uitstekend middel om je van anderen te onderscheiden.

Uiteraard bevorderen goede omvangsvormen de sfeer in de organisatie.

Style Consulting biedt je de mogelijkheid van een afwisselende workshop over dit thema. Tijdens de workshop is er ruimte voor eigen inbreng en vragen van de deelnemers. Ik wissel uitleg af met allerlei leuke, actieve werkvormen en oefeningen.

Mogelijk onderwerpen die behandeld kunnen worden (ik maak een workshop op maat voor jullie met de onderwerpen die passen bij de werksituatie):
- Wat is (zakelijke) etiquette precies?
- Het belang van etiquetteregels.
- Het ontstaan van etiquetteregels.
- Wie bepalen de etiquetteregels?
- Moderne omgangsregels en zakelijke etiquette op de werkvloer.
- Zakelijke omgangsregels en klantencontacten.
- Dagelijkse omgangsregels c.q. gedragsregels m.b.t.: op de juiste manier elkaar begroeten, voorstellen, tutoyeren, lichaamsverzorging. 
- Omgang met personeel, bazen, klanten enz.
- Zakelijke omgangsregels en klantencontacten.
- Schriftelijke en mondelinge communicatie: brieven, faxen, e-mails, internet, conversatie, toespraken, telefoneren, mobiel bellen, Facebook, Twitter, LinkedIn.
- Zakelijke dresscodes in 4 stappen.
- Het belang van het maken van een goede eerste indruk.
- De effecten van lichaamstaal (o.a. stem, houding, uitspraak, manier van bewegen).
- De juiste lichaamstaal op de werkvloer.
- De eerste indruk die we op anderen maken.
- Communicatie via ons uiterlijk (verbale en non-verbale communicatie).
- Effecten van de lichaamstaal, do's & dont's.
- Het belang van een goede uiterlijke presentatie.
- Effecten en toepassingen van kleuren. Kleuren kunnen je o.a. autoritair, professioneel, minder professioneel, (te) jong, onnodig oud, betrouwbaar en toegankelijk laten lijken.
- Onze persoonlijkheid tot uitdrukking laten komen in onze zakelijke kleding.
- Non verbale communicatie d.m.v. de juiste kleding, goed zakelijk kleurgebruik, het vinden van een passende persoonlijke stijl, persoonlijke uitstraling, persoonlijke verzorging.
- Schriftelijke en mondelinge communicatie: brieven, faxen, e-mails, internet, conversatie, toespraken, sollicitatie, telefoneren, mobiel bellen, Facebook, Twitter, LinkedIn, sms en what's app.
- Netwerken, gesprekken voeren.
- De 4 stappen in zakelijke dresscodes. Hoe kleed je je passend voor allerlei werksituaties.
- Gastvrijheid: hoe gedraag je je tijdens feestjes, recepties, etentjes.
- Feestelijke dresscodes.
- Tafelmanieren.
- Hoe gedraag je je op netwerkbijeenkomsten. 
- Het houden van een 'elevator- pitch'.
- Over de grens: kledinggewoontes en omgangsvormen met klanten uit het buitenland of in het buitenland.
- Personal branding.
- Tips over het goed en afwisselend stylen en combineren van je zakelijke kleding.
- Tips over een goede garderobe-opbouw en -planning.
- Het belang van & tips voor een verzorgde zakelijke make-up voor dames.



De workshop is interactief en duurt normaal gesproken ca. 2,5 uur en kan zowel in mijn studio als op locatie gegeven worden. De tijdsduur en de inhoud kan aan jullie wensen worden aangepast. Op locatie kan ik ook PowerPoint-presentaties verzorgen.



Prijzen voor deze workshop in mijn studio:
- 12 tot 16 personen: € 25,00 p.p.
- 10 of 11 personen: € 27,50 p.p.
- 8 of 9 personen: € 29,95 p.p.
- 7 personen: € 34,95 p.p.
- 6 personen: € 39,95 p.p. 
Zes personen is het minimum aantal voor deze workshops. Een lager aantal deelnemers is ook mogelijk, je betaalt dan echter wel voor 6 personen.

Na de workshop ziet iedereen de noodzaak, maar ook het plezier van goede omgangsvormen en een representief voorkomen.

Neem vrijblijvend contact met me op voor een offerte voor een workshop op locatie of om de mogelijkheden te bespreken. 

ETIQUETTE-DINER:

Een wat lossere vorm is ook mogelijk, denk daarbij aan een etiquette-diner. Leuk als bedrijfsuitje of als bijzondere afsluiting van een trainingsdag.

Jullie regelen zelf het diner en ik kom vertellen over moderne omgangsvormen. Voor, tijdens en na het diner vertel ik allerlei wetenswaardigheden over zakelijke etiquette. Zo leer je op een speelse en gezellige manier van alles over etiquette. Uiteraard over tafelmanieren, maar ook ander onderwerpen kunnen aan de aan de orde. Ik vertel over regeltjes maar grappige praktijkvoorbeelden ontbreken zeker niet.

We hebben uiteraard van tevoren overleg over de onderwerpen die ik tijdens het etiquette-diner behandel. Een lijstje met mogelijkheden vind je hierboven. We hebben natuurlijk wat minder tijd als bij de workshop.

Mail me voor de mogelijkheden.