Alle vier adviezen duren 2 uur en zijn bedoeld voor 1 persoon tegelijk. Zo kan ik je alle tijd en aandacht geven. Je mag nog steeds kosteloos 1 toeschouwer meenemen.
Ik heb super veel zin om hier aan het werk te gaan en hoop je snel eens in Joure te ontmoeten!
^ Durf meer met kleur en kleding, omdat je weet dat het je staat!
In mijn studio in Joure heb ik een aparte hoek ingericht voor de kleurenanalyse. Hier zijn enorm hoge ramen en heb ik het mooiste licht wat ik me maar kan wensen! Het licht komt van het noorden, dus veel licht maar geen direct zonlicht. Ideaal licht voor de kleurenanalyse!
Ook kunstschilders werken het liefst in dit licht. Dit stukje vond ik in een krantenartikel in Trouw: Scheffer beschikte over perfecte ateliers, precies zoals die in de negentiende eeuw veel geraadpleegde ’Handboek der schilders’ van P. L. Bouvier stonden beschreven.
Allereerst diende het atelier op het noorden te liggen, daar had je geen last van zonlicht, van schuivende wolken, daar was het licht het meest gelijkmatig. Het moest minstens drie meter hoog zijn, liefst een stuk hoger. Het raam moest tot aan het plafond reiken, zodat het licht van bovenaf binnenviel. De onderkant van het raam moest worden afgesloten. Nog beter was een atelier direct onder het dak. Ook nu nog baseren schilders zich op de ideeën van Bouvier.